صفحه رسمی مای درس

اطلاع از آخرین تغییرات، جوایز و مسابقات مای درس
دنبال کردن
دانلود اپلیکیشن
اطلاعات

افزایش کنکوری‌های علوم انسانی، زنان کمترین متقاضیان گروه ریاضی

اخبار

افزایش کنکوری‌های علوم انسانی، زنان کمترین متقاضیان گروه ریاضی

مهندس عزیزی در آیین هماهنگی کنکور ۱۴۰۱ در استان مرکزی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در بهمن ماه و اسفند ماه سال گذشته دو مرحله ثبت نام آزمون سراسری داشتیم و تعداد ثبت نام کنندگان در آزمون سراسری به صورت تقریبی و بدون غربالگری، یک میلیون و۴۸۷ هزارنفر بوده است. از این تعداد ۹۱۲ هزار و۸۶۹ نفر زن و ۵۷۳ هزار و ۸۳۶ نفر مرد هستند.

عزیزی ادامه داد: نسبت ۶۱ درصدی تعداد بانوان شرکت کننده در کنکور نشان‌دهنده انگیزه بیشتر آنان برای کسب علم و دانش در کشور توسط بانوان است.
ثبت نام در گروه علمی رشته انسانی بر خلاف رشته ریاضی با افزایش داوطلبان مواجه بوده است. در گروه علوم انسانی آزمون سراسری سال جاری ۴۱۲ هزار و ۵۸۸ نفر شرکت کرده‌اند در حالیکه در رشته ریاضی این رقم به ۱۴۲ هزار و ۷۲۱ نفر می‌رسد که تنها ۳۶ درصد از داوطلبین علوم ریاضی را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: آزمون سراسری از ۸ تا ۱۱ تیرماه برگزار خواهد شد. از یک میلیون و ۴۸۷ هزار نفر که در آزمون سراسری ثبت نام کرده‌اند، ۲۴ هزار و ۴۵۶ نفر متعلق به استان مرکزی هستند. از این تعداد ۲۶۴۳ نفر در گروه ریاضی، ۶ هزار و ۴۰۷ نفر گروه علوم انسانی، ۹ هزار و ۶۰۶ نفر علوم تجربی، ۲ هزار و۵۴۳ نفر رشته هنر و ۳ هزار و ۲۵۷ نفر در رشته زبان خارجی ثبت نام کرده‌اند.
عزیزی افزود: بطور کلی از ۲۴ هزار و ۴۵۶ نفر ثبت نام کننده در استان مرکزی، ۱۵ هزار و ۵۴۷ نفر خانم و ۸ هزار و ۹۰۷ نفر آقا هستند.

 

ایسنا


chat_bubble_outline
نظرات
برای ارسال نظر، ابتدا وارد اکانت خود شوید.

اولین دیدگاه را ثبت کنید.